Wie zijn we?

Bouriane Maisons heeft als slogan: L’ Agence qui fait la Difference.
U heeft dus alle reden om u af te vragen ‘hoezo verschil?’

Vandaar deze introductie. Sinds 2006 opereert ons makelaarskantoor op de Franse markt in en om de Lot. Daarvoor werkte de oprichter, Martin Smulders, als agent voor een makelaar in de buurt. Daar heb ik het vak geleerd en vooral ook hoe lastig de Franse makelaqrdij voor Nederlnders te volgen is. 

We zijn een klein kantoor maar met onderhand 25 jaar ervqring in deze regio durven we te stellen dat we van hoed en rand weten.

Harder lopen dan de concurrentie.
Dat kan alleen door relatief klein te blijven als kantoor. We werken dan ook gewoon van huis. Geen duur kantoor met een etalage. U drinkt uw kopje koffie bij ons thuis op de veranda of in de winter bij de warme houtkachel. De meerderheid van onze klanten woont niet in Frankrijk, dus de kans dat ze onze etalage zouden zien is klein. En bovendien zoekt iedereen tegenwoordig via het internet.

De makelaarswereld in Frankrijk is dus anders georganiseerd dan in de omringende landen. Het is voor de klant lastig om daar een logische weg in te vinden. Huizen staan bij meerdere makelaars te koop en soms zelfs voor verschillende prijzen. Bovendien krijg je vaak niet te horen waar een huisp[recies ligt. Dat is jammer en werkt niet bij aan de geloofwaardigheid, maar het merkwaardige systeem brengt dit helaas soms met zich mee. Wij proberen in elk geval zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen in de ‘Franse huizenjungle.’  Als een huis u aanspreekt communiceren we per mail erover en dan mail ik u de luchtopname van geoportail (= de Franse Google Earth met de kadasterpercelen erin).

Het verschil met veel andere makelaarskantoren zit dus in een aantal punten:

1. Communicatie

Het is ons streven om vlot en intensief samen te werken met de klanten. Als u via de website of telefonisch om informatie vraagt zult u meestal zeer snel een antwoord van ons krijgen; meestal dezelfde dag nog. Daarnaast komen we direct met een aantal vragen om meer duidelijkheid te krijgen omtrent uw vraag.  Veel klanten weten nog niet exact wat ze eigenlijk zoeken. Het is ons doel om via intensief mailcontact dat helderder te maken.
Dat lijkt logisch maar veelal nemen collega’s daar te weinig tijd voor.
Als u dan uiteindelijk naar ons toe komt om huizen te gaan bekijken kunnen we ook efficiënt te werk gaan. Zo wordt veel tijd en frustratie bespaard.
Het blijft overigens een lastige puzzel om voor elke klant het juiste huis te vinden. Vaak wordt de wensenlijst, na het zien van enkele objecten, al snel aangepast.
Daardoor moeten we steeds alert en flexibel blijven.

2. Duidelijkheid

Een grote ergernis voor veel klanten is dat de exacte locatie van huizen niet vermeld wordt. Wij doen dat wel.
Bij navraag door een klant mailen we ook de Google Earth coordinaten. Dan kan de klant alvast zien hoe het object gelegen is.
Verder proberen we de informatie zo eerlijk en objectief mogelijk te presenteren.
We vertellen altijd hoe de situatie ter plekke is (hoe afgelegen, verkeersgeluid, ligging, winkels en activiteiten in de buurt) Ook dat voorkomt frustraties.


3. Complete begeleiding

Vanaf het eerste contact zijn we er om u te helpen. En dat gaat door nadat een aankoop is afgerond. Wij helpen met de abonnementen voor water en elektricit eit. Wij zorgen voor de verzekering van uw nieuwe huis (en eventueel uw auto en uzelf). We kunnen bemiddelen bij contacten met bouwers en andere professionals die u wellicht nodig heeft.
Ook bij eventuele problemen met authoriteiten of instanties bieden wij een helpende hand.

Ons contact stopt niet bij het tekenen van de koopakte!!
U bent welkom bij Bouriane Maisons en het is ons plezier om samen met u het juiste huis te vinden.